Betere service voor dealers en resellers
Met een dealerportal verhoog je de service aan je dealers en resellers. Omdat ze zelf gegevens kunnen benaderen en digitaal informatie en contracten kunnen opvragen maak je het makkelijk voor deze partijen om met je te werken. Tegelijkertijd maak je het jezelf ook makkelijker omdat je geen mensen meer nodig hebt bij de overdracht van de informatie. Je kunt allerhande informatie online beschikbaar stellen. Dat kan variëren van marketing tools tot brochures en van inzage in contracten tot facturen en betaalgegevens. Je bepaalt zelf welke informatie je online beschikbaar stelt.
Voordelen van zakelijke selfservice met dealerportal
Een korte samenvatting van een aantal voordelen van een dealerportal geven we je hier. Je geeft je dealers het plezier van zakelijke selfservice waardoor ze makkelijker kunnen werken. Je vervangt je papierstroom door een digitale informatiestroom. Je kunt systemen aan elkaar koppelen waardoor je efficiënter kunt werken. Je bent 24 uur per dag beschikbaar voor je dealers en dat maakt het werken met je erg aantrekkelijk. Als je wilt kun je er zelfs een nieuw business- of verdienmodel mee creëren door slim de kansen in de markt te benutten. De mogelijkheden zijn eindeloos en je kunt zelf bepalen hoever je wilt gaan.
Kostenbesparing
Eén ding is zeker een dealerportal levert je uiteindelijk altijd een kostenbesparing op. Enerzijds doordat je minder mensen nodig hebt om je dealers te woord te staan en te helpen met de vragen die ze hebben. Anderzijds ga je veel efficiënter werken doordat er veel stromen in je organisatie gedigitaliseerd en geautomatiseerd worden. Dat levert een flinke besparing op in de operationele kosten. Daarbij maak je het werken voor veel van je medewerkers aanzienlijk prettiger waardoor je medewerkerstevredenheid toeneemt.
Digitalisering van informatiestromen door dealerportal
De belangrijkste stap die je zet bij het realiseren van een dealerportal is dat je informatiestromen stroomlijnt. Gegevens zijn makkelijker beschikbaar en er is minder handarbeid voor het genereren of delen van de gegevens. De informatie die dealers nodig hebben is makkelijk te vinden en op te vragen wanneer er behoefte aan is. Je maakt een grote efficiencyslag als je deze stap zet. Als je eenmaal ervaart wat de voordelen zijn wil je niet meer terug naar de oude situatie.
Verder in de digitalisering gaan? Denk dan ook aan een selfservice portal!